Paven ved Angelus Paven ved Angelus  (ANSA)

Paven ved Angelus: Jesus, Guds folks brudgom

Før pave Frans bad den traditionelle ​​Angelus bøn, fokuserede han på søndagens evangelietekst, nemlig brylluppet i Kana.

Paven understregede, at Jesu mirakel med at forvandle vand til vin ikke blev udført "for at skabe sensation, men for at åbenbare Faders kærlighed.

En ny kærlighedspagt

Paven forklarede, at det ikke er tilfældigt, at der ved begyndelsen af ​​Jesu offentlige virker er et bryllupsceremoni. Faktisk, fortsatte han med at sige: “ er hele mysteriet om tegnet Kana baseret på tilstedeværelse af denne guddommelige brudgom, som begynder at gøre sig kendt." 

"Jesus", sagde paven, "manifesterer sig som Guds folks brudgom, forudsagt af profeterne og åbenbarer for os dybden af ​​det forhold, der forener os til ham: det er en ny kærlighedspagt.

"Ved at forvandle vandet fra kander, der blev brugt rituelle rensning af jøder, til vin”. forklarede pave Frans,"  gør Jesus et sigende tegn: han forvandler Moseloven til evangeliet, det som bringer glæde.”

"Gør som han siger"

Paven pegede også på Jomfru Marias ord til tjenerne for understrege brudgom billedet i Kana: "Gør som han siger". Også i dag, sagde paven: “ siger Vor Frue til os alle:

" Gør hvad han siger”.

Disse ord er en værdifuld arv, som vores mor efterlod os. "

Så sagde paven: "Jeg vil gerne understrege en oplevelse, som mange af os sikkert har haft i vores liv.

Når vi er i vanskelige situationer, når der opstår problemer, som vi ikke ved, hvordan vi skal løse, når vi ofte føler angst og oine, når vi mangler glæde, skal vi gå til Vor Frue og sige: “

Vi har ikke mere vin. Vinen er sluppet op: se hvordan jeg har det,, se på mit hjerte, se på min sjæl “.

Fortæl det til moderen. Og hun vil gå til Jesus og sige: "Se på dette, se på dette: hun / han har ingen vin". Og så vil hun komme tilbage til os og sige: "Hvad end han siger til dig, gør det.

At tjene Herren betyder, understregede pave Frans, betyder "at lytte til og omsætte Hans ord i praksis.

Det er Jesu Moders enkle og væsentlige anbefaling, det er det kristne livsprogram. 

"Han fortsatte: "for hver enkelt af os gælder det, at trække fra amforaen, er at forlade os på Ordet og sakramenterne for at opleve Guds nåde i vores liv. "

21 januari 2019, 10:01